Motionsforeningen Københavns historie og formål

Motionsforeningen København hed oprindelig C F M afd. Syd, (Civilforsfvarets Marchforening) og blev stiftet under Civilforsvaret den 28.12.1974. Dette fremgår af et optagelsesskema fra Dansk Gangforbund. I de først år var der rigtig mange medlemmer. I starten af 1970’erne havde vandrebevægelsen sin store opblomstringstid, og nye vandreforeninger ”skød op som paddehatte” i hele landet. Der var medlemmer i alle aldersklasser, både børn og voksne. Og mange vandrede gerne over 100 km om ugen,de længste ture lå normalt i weekenderne. I dag ligger vores medlemstal på lige under 100.

Foreningens grundlægger og første formand Ib Otte har fortalt, at den første Havfruemarch og Amagermarch havde været afholdt allerede inden foreningens stiftelse. Det må så have været i 1974. Det var disse to arrangementer, som var udslagsgivende for, at foreningen blev stiftet.

I juni 1981 blev foreningen selvstændig, dvs. den var ikke længere tilknyttet Civilforsvaret. Den hed nu Marchforeningen København, og nogle år senere fulgte vi tidens strømninger og valgte at skifte navnet ud til det mindre ”militært lydende” Motionsforeningen København.

Motionsoreningen Københavns formål er at arrangere vandreture.

Dels afholder vi hver uge, hhv. mandag og torsdag, førte vandreture, såkaldte træningsture, hvor hele gruppen følges ad og ”kommer hinanden ved”. Det er her, vi rigtig kan hygge os sammen og lære hinanden at kende. Disse ture er fra 4 til ca. 10 km. Vi går sjældent over 5 km/t.

Ud over disse træningsture har vi også nogle større vandrearrangementer, hvor ruterne er mærket op med pile og bånd. Man går ikke samlet, men følger opmærkningerne. Man skal blot sørge for at overholde start- og sluttidspunkterne, som er angivet i vandrebrochuren.

FORENINGENS ADRESSE🙂

Motionsforeningen København
v/Karen Lintner
Kessel Alle 7

BESTYRELSEN🙃

FORMAND:                         Karen Lintner

Kessel Allé 7

k.b.lintner@stofanetdk                            tlf. 3251 3185

NÆSTFORMAND:

KASSERER:                        Arne Jahn

Doorn Allé 47

arnejahn1@gmail.com                             tlf. 2536 2849

SEKRETÆR:                      Klaus Grundtvig

Hyacintgarden 17, 1-4

2300 København S

klausgrundtvig@outlook.dk                      Tlf. 4021 0340

BEST.MEDLEM:                 Jørgen Runge

Frederiksberg Allé 90, 1.tv.

1820 Frederiksberg C

2720 Vanløse

birthekastberg9@gmail.com                   Tlf. 26648841

oreningens konto er reg. nr.1551 konto 7272065

Hvis du vil være medlem kan du henvende dig til Kirsten Wichmann.Det koster 200 kr. for enkelt medlemmer og 300 kr. for familier.
    Vi har træningsture mandag og torsdag (se under træning)
    Vi har også 3 medlemsarrangementer om året, du kan se dem på hjemmesiden

Del siden